sreality opět zdražují

Sreality.cz posledních několik let téměř s pravidelnou přesností opět upravují cenu inzerce. Nikdo však nečekal tak razantní zvýšení cen inzerce pro realitní kanceláře. Sreality.cz si totiž neuvědomují (nebo naopak uvědomují a snaží se vytěžit co nejvíce), že už nějakou dobu nemají monopolní postavení na trhu a je tady daleko větší, kvalitnější a levnější konkurence. Zrušením balíčku s předplacenou registrací provozovatelé serveru změnili platbu na jakousi placenou  inzerci s koeficientem, která bude od 1.12.2013 likvidující hlavně pro menší realitní společnosti. Sreality.cz z mých zkušeností při jednání s klientem vyhledává čím dále tím méně lidí pro jejich nekvalitní provedení a duplicitu jednoho inzerátu. Navíc vyhledávání nemovitostí je na nízké úrovni a konkrétní nemovitost je duplikací znehodnocená jednak rozdílným popisem a jednak cenou, kterou každá RK záměrně podhodnocuje aby měla odlišný a cenově přijatelnější inzerát než konkurence. Pro klienta hledajícího nemovitost, je tak rozhodující spíše férovost nabídky než jeho vyhledání v „nej“ serveru s nemovitostmi.

Navýšení ceny inzerce o více jak 50% je podpásovka, která se nemusí vyplatit.

Jednání s-reality.cz je šíleností na první pohled. Zřejmě v projektu pracuje manažér, který se po posledním zdražení inzerce snaží dohnat útlum přílivu peněz  jinou razantnější metodou, která neomezuje počet inzerce, ale naopak každý jeden inzerát zpoplatňuje nelogickým koeficientem. Jednodušší než zpoplatnit rozmezí třeba 101 až 200, 201 až 300 inzerátu tak vymysleli koeficient, který cenu inzerce opticky nezvedá, ale reálně ano.

Co teď nachystali je  za hranou slušnosti v obchodním vztahu.

Tak se vyjádřil nejmenovaný podnikatel v oblasti realit. Příspěvek, který obdržela naše redakce však pokračuje dále.

Mám hrubý obrat cca. 500 000,-Kč   a já jim budu platit 11% mého hrubého zisku, to je příliš, přitom si pamatuji jak začínali  a podbízeli se nám abychom u nich inzerovali, to se chovali ještě slušně ale posledních 7 let se chovají monopolně a hrubě, přitom jen díky nám realitkám  se dostali nahoru  a teď na nás v době krize se snaží ještě více vydělat  místo aby nám kolegiálně pomohli ano dělají to pro zisk to chápu ale toto je obchodně nemorální  a neslušné.

…napsal nám majitel menší RK s pravidelnou průměrnou inzercí 20/měsíc. Další názor není ani potřeba komentovat.

Sreality pro mou firmu skončili už v roce 2012 nesmyslným zdražením svých služeb. Forma jakou se chovají ke klientům mi nepřijde příliš šťastná. To, že si jako malá realitka můžu topovat omezený procentuální počet inzerce a ty velké realitky dostanou svou úlevu mi nepřijde jako měření stejným metrem. Je pravda že tam neutratím několik stovek tisíc ročně, ale slevové balíčky velkých společností rozhodně neutratí více jako já.

Jak se ukazuje, problémem nejsou samotné stránky či server, ale evidentně nějaký nepříliš povedený marketingový tah na kterém je závislý jejich osud. Pokud se od této skutečnosti oprostíme, vyvstává otázka, zda-li jsou stránky opravdu ještě tou nejlepší formou propagace. Jestliže si myslíte že ano, tak vás velmi rychle vyvedeme z omylu…

Celkové náklady na zveřejnění 20-ti  inzerátu po dobu jednoho roku podle nového ceníku vyjdou na zhruba 58 300,- Kč. Navýšení ceny oproti původnímu ceníku o necelých 53% je jasný signál vytěžit z menších realitních kanceláři ještě více jak tomu bylo dosud. V tabulce si můžete prohlédnout celkové náklady a cenu inzerátu za jeden den po úpravě ceny a dle stávajícího ceníku. Věnujte pozornost zejména inzerci pro malé RK inzerující 10, 15 nebo 20 inzerátů za den. Navýšení o více jak polovinu současných nákladů je neskutečné. Není tajemstvím, že sreality budou opět vycházet vstříc velkým RK a sjednávat výrazné slevy a dle všeho jejich inzerce nijak výrazně neutrpí a náklady už vůbec ne. Sreality se totiž bojí hlavně toho, že větší kanceláře odejdou jinam a jim zbudou pouze oči pro pláč a proto lze očekávat, že naopak výrazně vyšší počet inzerátu bude balíčkem a různými slevami upravený na nižší procentuální navýšení. Nebude tomu poprvé ani naposled kdy si větší RK slevu doslova vydupaly .

Počet inzerátůCelkové roční náklady od 1.12.2013cena inzerátu na denPůvodní celkové nákladypůvodní cena inzerátu na denZvýšení nákladů o
126 499,- Kč72,60 Kč29842,- Kč82 Kč0%
230 915,- Kč42,35 Kč30283,- Kč41,50 Kč2%
541 956,-Kč23,00 Kč31608,- Kč17,30 Kč32,7%
1052 998,- Kč14,50 Kč33816,- Kč9,26 Kč56,7%
1555 648,- Kč10,16 Kč36025,- Kč6,58 Kč54,5%
2058 298,- Kč7,98 Kč38233,- Kč5,24 Kč52,5%
5075 080,- Kč4,11 Kč51482,- Kč2,8245,8 %
100103 788,- Kč2,84 Kč73565,- Kč2,01 Kč41,1%
300227 450,- Kč2,07 Kč161895,- Kč1,48 Kč40.5%
1000660 267,- Kč1,80 Kč471050,- Kč1,29 Kč40,2 %

S dotazem  jsem se obrátil emailem i na server sreality.cz, aby čtenářům vysvětlil zvýšení cen a důvody, které vedly provozovatele k tomuto zvýšení.  Do této chvíle  se nám však nedostalo žádné odpovědi. Sreality se minimálně od ledna tohoto roku potýkají i s menší návštěvnosti, podle serveru netmonitor je to něco málo přes 100 tisíc uživatelů měsíčně, které ztrácejí na návštěvnosti.

Najít kvalitní a levnou konkurenci není tak těžké.

Naopak  protipólem těchto předražených služeb je Realhit.cz. Přehledný realitní server, který nabízí jak prodeje tak pronájmy nemovitostí a maximální kvalitu  služeb, za minimální cenu. Jejich nabídku nemovitostí je možné srovnat s Sreality.cz, dokonce si dovolím tvrdit, že není tak duplikovaná a je přehlednější a kvalitnější. Jejich aktualizace je prováděná manuálně, což zvyšuje šanci vyhledat pouze aktivní inzerci. V této chvílí jejich nabídka obsahuje necelých 160 tisíc nabídek, co je proti Sreality.cz rozhodně veliká konkurence. A kolik stojí služby Realhit.cz? Ušetříte několik desítek tisíc a neprohloupíte. V tabulce si můžete porovnat inzerci u Realhit.cz a Sreality.cz, která rozhodně stojí za zvážení. Maximální technická podpora a přijatelná cena, dělají ze serveru Realhit.cz kvalitní konkurenci tomuto předraženému portálu, který dříve nebo později propadne. Ze své zkušenosti realitního makléře, musím jenom potvrdit kvalitu serveru Realhit.cz. Poptávka na nemovitosti výrazně převyšovala poptávky od sreality.cz za předpokladu stejné inzerce na obou serverech. Tedy je zřejmé, že server opravdu navštěvuje klient se zájmem o bydlení nikoliv jen pro potěšení nebo proklikem omylem.

Počet inzerátůroční náklady realhit.czroční náklady sreality.cztopování realhit.cztopování sreality.czušetříte celkem ročně
202541,- Kč58 298,- Kč0,60530,2555 757,- kč
506050,- Kč75 080,- Kč0,60530,2569 030,- Kč
1008470,- Kč103 788,- Kč0,60530,2595 318,- Kč
30011495,- Kč227 450,- Kč0,60530,25215 955,- Kč
100019360,- Kč660 267,- Kč0,60530,25640 907,- Kč

Nám nezbývá jenom služby serveru Realhit.cz doporučit jako kvalitní konkurenci.

Sreality.cz dávno ztrácejí na významu a jejich předražené služby bude využívat čím dále tím méně inzerentů, ale i klientů hledajících nemovitost. Můžeme se tak brzy dočkat fatálního propadu sreality.cz, ale jak se říká…kdo chce kam…

[hana-code-insert name=’new portal seznam‘ /]


Jak bude reklama vypadat?
-
Nechceš zde reklamu napořád jen za 150 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno